Mutiara Kata:

"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu dari dunia dan berbuat baiklah sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan." (QS Al-Qasas: 77)


16 Januari 2009

WANITA YANG DIMURKAI...


1. Wanita yang digantung dengan rambutnya : Wanita yang tidak menjaga rambutnya (tidak memakai tudung) di kalangan lelaki yang bukan muhrimnya.
.
2. Wanita yang digantung dengan lidahnya : Wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-kata. Kemudian Nabi SAW bersabda: "Tidak seorang wanita yang menyakiti hati suaminya melalui kata-katanya kecuali Allah akan membuatnya mulutnya kelak di hari kiamat, selebar 70 zira' kemudian akan mengikatnya di belakang lehernya."
.
3. Wanita yang digantung dengan buah dadanya : Wanita yang menyusui anak orang lain tanpa keizinan suaminya.
.
4. Wanita yang diikat dengan kaki & tangannya : Wanita yang keluar dari rumahnya tanpa keizinan suami, tidak mandi wajib dari haidh & nifas.
.
5. Wanita yang memakan badannya sendiri : Wanita yang suka bersolek supaya dilihat lelaki lain serta suka membicarakan (mengumpat) tentang keaiban orang lain.
.
6. Wanita yang memotong badannya sendiri dengan gunting dari neraka : Wanita yang suka menonjolkan diri (ingin terkenal) di kalangan orang banyak dengan maksud supaya orang melihat perhiasannya dan setiap orang jatuh cinta padanya kerana melihat perhiasannya.
.
7. Wanita yang diikat kedua kaki & tangannya sampai ke ubun2nya & dibelit oleh ular & kala jengking : Wanita yang mampu mengerjakan solat & puasa, tetapi tidak mahu berwuduk & tidak solat serta tidak mahu mandi wajib.
.
8. Wanita yang kepalanya seperti kepala babi & badannya seperti keldai : Wanita yang suka mengadu-domba (melaga-lagakan orang) serta berdusta.
.
9. Wanita yang berbentuk seperti anjing : Wanita yang suka berbuat fitnah serta suka memarahi suaminya.
.

1 ulasan:

Ikut Suka Aku berkata...

oleh itu kaum lelaki perlulah menegur dn membimbiing kau wanita kalau xmau digelar lelaki dayus....