Mutiara Kata:

"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu dari dunia dan berbuat baiklah sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan." (QS Al-Qasas: 77)


16 April 2009

RENUNGAN UNTUK MELAYU ISLAM...


Artikel berikut diambil dari forwarded email yang dihantar oleh seorang Mualaf. RENUNGKANLAH...:

Nampaknya semua netters Melayu melenting apabila melihat kaumnya dianaktirikan, menduduki kelas kedua dalam aras ekonomi. Pernahkah saudara seIslamku terfikir kenapa Tuhan menjadikan kamu begitu?

Saya adalah seorang Cina Muslim dan saya masuk Islam kerana saya mengenal Islam dahulu dan bukan saya kenal Melayu dahulu. Andai kata saya kenal Melayu dahulu, maka saya melihat Islam ini begitu buruk, ganas, mundur disebabkan oleh apa yang diperagakan oleh bangsa Melayu mengenai Islam.

Bangsa Melayu amat bertuah kerana dilahirkan sebagai seorang Islam. Tidak seperti saya dilahirkan sebagai seorang Buddha. Saya banyak mengenali Islam melalui pembacaan buku dan artikel mengenai Islam dan paling malangnya sepanjang pergaulan saya dengan orang Melayu, tidak pernah saya diajak atau diperkenalkan dengan Islam. Kebanyakan orang Melayu hanyut dipengaruhi budaya barat dan semakin jauh dengan Islam.

Saya teringat akan kata-kata Umar Al-Khattab selepas pembukaan Baitulmaqdis bahawa orang Islam mulia kerana Islam itu dan kita akan dihina jika kita menjauhkan diri dari Islam. Dan satu lagi hadir mengatakan bahawa "Islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi dari Islam".

Jadi saya melihat orang Melayu semakin hari semakin meninggalkan Islam. Semakin hanyut dengan pengaruh duniawi dan barat. Jangan salahkan bangsa lain jika kamu dihina. Salah diri kamu sendiri. "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah suatu kaum sehingga kaum itu mengubah diri mereka sendiri".

Orang Melayu semakin leka dengan hiburan dan maksiat. Jika tengok gejala sosial sekarang, kaum mana yang merajai gejala sosial? Tidakkah kaum Melayu di tempat pertama. Jumlah penagihnya, perogolnya, buang anaknya, anak zinanya, perompaknya dan lain-lain lagi.

Jadi sedarlah orang Melayu. Kamu mundur kerana kamu semakin jauh dengan Islam. Tengoklah saudara kamu di Bosnia. Bagaimana mereka meninggalkan Islam sebagai cara hidup. Selepas itu Allah turunkan bala penghinaan ke atas mereka. Mereka disembelih, dibunuh, dirogol dan dihina, dihalau dari tanah air sendiri. Dan perkara tersebut mungkin akan berlaku di Malaysia kepada bangsa Melayu jika kamu terus jauh dari nur Islam.

Jadi, kemunduran orang Melayu adalah disebabkan oleh orang Melayu itu sendiri kerana meninggalkan Islam. Jika kamu orang Melayu semakin jauh dari Islam, tunggulah masanya kamu akan disembelih sepertimana yang berlaku kepada saudara kita di Bosnia.

Jadi orang Melayu nak maju, kembalilah kepada Islam. Jangan terpengaruh dengan pemimpin-pemimpin Melayu yang mengatakan Islam membawa kemunduran. Orang Melayu mestilah bijak memilih pemimpin. Kerana pemimpin yang membawa kamu ke arah Islam atau menjauhi Islam. Jika pemimpin Melayu banyak membawa dan menawarkan maksiat, tunggulah hari kebinasaan kerana kamu sendiri yang memintanya ("U ask for it"). Kita tengok sekarang terlalu banyak program maksiat yang dibawa kepada bangsa Melayu melalui artis-artis seperti Sure Heboh, Akademi Fantasia dan lain-lain.

Jadi insaflah wahai orang Melayu. Kembalilah kepada Islam yang sebenarnya!!!!!!!!!!!!!!
.
KEMBALILAH KEPADA AL-QURAN DAN AS-SUNNAH !!!
.

Tiada ulasan: