Mutiara Kata:

"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu dari dunia dan berbuat baiklah sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan." (QS Al-Qasas: 77)


11 Jun 2010

MUHAMMAD S.A.W. ADALAH NABI PENGANUT HINDU...


Seorang profesor bahasa dari ALLAHABAD UNIVERSITY INDIA dalam salah satu buku terakhirnya berjudul 'KALKY AUTAR' (Petunjuk Yang Maha Agung) yang baru diterbitkan memuatkan sebuah pernyataan yang sangat mengagetkan kalangan intelektual Hindu.

Profesor tersebut secara terbuka dan dengan alasan-alasan ilmiah, mengajak para penganut Hindu untuk segera memeluk agama Islam dan sekaligus mengimani risalah yang dibawa oleh Rasulullah SAW, kerana menurutnya, sebenarnya Muhammad Rasulullah SAW adalah orang yang dinanti-nantikan sebagai pembaharu spiritual.


Prof. WAID BARKASH
(penulis buku) yang masih berstatus pendeta besar kaum Brahmana mengatakan bahawa beliau telah menyerahkan hasil kajiannya kepada lapan pendeta besar kaum Hindu dan mereka semuanya menyetujui kesimpulan dan ajakan yang telah dinyatakan di dalam buku. Semua kriteria yang disebutkan dalam buku suci kaum Hindu (Weda) tentang ciri-ciri 'KALKY AUTAR' adalah sama dengan ciri-ciri yang dimiliki oleh Rasulullah SAW.


Dalam ajaran Hindu disebutkan mengenai ciri KALKY AUTAR di antaranya, bahawa beliau akan dilahirkan di jazirah, bapanya bernama SYANUYIHKAT dan ibunya bernama SUMANEB. Dalam bahasa sanskerta kata SYANUYIHKAT adalah paduan dua kata yaitu SYANU ertinya ALLAH sedangkan YAHKAT ertinya anak lelaki atau hamba yang dalam bahasa Arab disebut ABDUN.


Dengan demikian, kata SYANUYIHKAT membawa erti 'ABDULLAH'. Demikian juga kata SUMANEB yang dalam bahasa sanskerta ertinya AMANA atau AMAAN yang terjemahan bahasa Arabnya bermaksud 'AMINAH'. Sementara semua orang tahu bahawa nama ayahanda Rasulullah SAW adalah ABDULLAH dan nama bonda baginda ialah AMINAH.


Dalam kitab Weda juga disebutkan bahawa Tuhan akan mengirim utusan-Nya ke dalam sebuah gua untuk mengajarkan KALKY AUTAR (Petunjuk Yang Maha Agung). Cerita yang disebut dalam kitab Weda ini mengingatkan kita berkaitan kejadian di Gua Hira' ketika Rasulullah SAW didatangi oleh Malaikat Jibril a.s. untuk menyampaikan kepada baginda wahyu tentang Islam.


Bukti lain yang dikemukakan oleh Profesor Barkash adalah bahawa kitab Weda juga menceritakan bahawa Tuhan akan memberikan kepada Kalky Autar seekor kuda yang larinya sangat cepat yang membawa Kalky Autar mengelilingi tujuh lapis langit. Ini merupakan tanda secara langsung tentang kejadian Isra' Mi'raj di mana Rasulullah SAW menaiki Buraq.


Wallahua'lam.


(Sumber: Internet)

Tiada ulasan: